EEN RUIMTELIJKE CULINAIRE INTERVENTIE OP BASIS VAN VOEDSELSECTORINFORMATIE
OVER MANNELIJKE DIEREN OP DE BBQ
mannenvlees
Hoewel de helft van de geboren dieren mannelijk is, staat bij vrijwel alle dierlijke consumptiegoederen het vrouwtje centraal. Mannelijke dieren zoals stieren, bokken en hanen vinden maar zelden de weg naar de pan, met verspilling en scheefgroei tot gevolg. Op welke manier kunnen deze mannelijke dieren beter worden benut? Het Transitieteam Brabantse Agrofood en YFM (Youth Food Movement) zochten voor deze vraagstelling een manier om met de sector, de consument en het brede publiek in gesprek te gaan.
→ DUTCH DESIGN WEEK 2015
In opdracht van deze partijen heeft Studio 1:1 in samenwerking met Foodcurators het concept en ontwerp van een Mannenvlees BBQ ontwikkeld, waarin een hoeveelheid aan complexe informatie uit de sector zit verwerkt. De nieuw ontwikkelde recepten van stier- bok- en hanenvlees worden tijdens de Dutch Design Week bereid, waardoor het vraagstuk op een positieve manier partijen samenbrengt. Daarna zal de mannenvlees BBQ een jaar lang op verschillende locaties worden ingezet, waarbij de vraagstelling en context van de locatie steeds de insteek van het gesprek zullen bepalen.
BEELDMATERIAAL
SCHETSEN
STAMBOOM
PROJECT INFO
PERS
IN OPDRACHT VAN
→ Provincie Noord-Brabant
IN SAMENWERKING MET
→ Food Curators
CO-CREATIE MET
→ Transitieteam Brabantse Agrofood
→ YFM Brabant
UITVOERENDE PARTIJEN
→ Studio Goof
→ TRIBAR
KOK
→ Master chef David Pauka
FOTOGRAAF
→ Erik van der burgt
→ Sjoerd Eickmans
→ Agri meets Design
→ Omroep Brabant
→ Dichtbij
→ DDW
→ Foodtube
→ Marketing Tribune
→ Foodlog
→ evmi